weboldal, céges kommunikáció, honlap, seo, forgalom, weboldal készítés, weboldal, honlap, weblap, weboldal készítés ára, arculattervezés, céges arculat, webáruház, üzleti fotózás, webáruház készítés, webdizájn, webdizájner, webdesign, webdesigner, suitebuild, webdevelopment

A weboldalad titkos hozzávalója: a social proof – 1. rész

2020.01.03.

Bizalom nélkül nem tudsz erős várat építeni. Ezért lesz szükséged olyan erős téglákra, amikkel könnyedén megtörheted az ügyfeleid ellenállását és gyors kapcsolatfelvételre ösztönözheted őket. Ha a weboldalad az erős vár, akkor a social proof az a tégla, ami könnyedén legyőzi a mindent bíró akaratot, és amire titkon mindig is vágytál. Mert te is tudod, hogy bizalom nélkül nem megy.

 

Mielőtt belevágtál a weboldal készítés rejtelmeibe, biztosan volt valamilyen előzetes elképzelésed a készülő honlapod dizájnjáról, a tartalmáról és arról is, hogy milyen funkciókat szeretnél a pixeleken belül tudni. Mindez természetesen nagyon fontos, hiszen első kattintásra leginkább azt tudja eldönteni a laikus szemlélő, hogy tetszik-e neki az oldal, amit a képernyőjén lát.

Azonban, ha már jól vetted az első néhány akadályt – azaz nem riasztotta el őt a dizájn, gyorsan betöltött az oldal, és okostelefonon sem esett szét a kép – még mindig nem dőlhetsz hátra. Egyszerűen azért, mert szükséged lesz még néhány titkos hozzávalóra, amivel szinte észrevétlenül nyerheted el a potenciális ügyfeled bizalmát.

 

A társadalmi bizonyítékok még mindig működnek

 

A társadalmi bizonyítékok, azaz social proofok olyan bizalmi elemek a weboldaladon, amelyek segítenek neked elnyerni a legnagyobb kincset, amit az üzleti életben manapság kaphatsz: a bizalmat. Ha a bizalom megvan, akkor szinte már csak egy jól megfogalmazott üzenet és egy lényegre törő CTA választ el attól, hogy a látogatod fizető ügyféllé avanzsáljon.

Éppen ezért nagyon fontos, hogy tudatosan, már a weboldal készítés legelső fázisai során beépítsd a legalapvetőbb bizalomépítő, illetve kockázatcsökkentő tényezőket a honlapod struktúrájába. Hogy melyek lennének ezek?

 

Beszéljünk elsőként a cégadatokról és a kapcsolatfelvételről

 

Az egyik legalapvetőbb bizalmi elem, amit csak adhatsz a látogatódnak, az a titkolózás nélkül feltüntetett cégadatok. Természetesen nem üzleti titkokra kell itt gondolnod, hanem a vállalkozás teljes nevére, a székhelyére, telephelyére – ha ez a két cím esetleg különbözik.

Emellett igencsak ajánlott még egy központi telefonszám és e-mail cím feltüntetése is, valamint a cégjegyzékszám, illetve adószám megjelenítése. Minderre azért van szükség, hogy a látogató is tisztában legyen azzal, hogy a cégedre bármikor rákereshet bármelyik cégadatbázisban ellenőrzési céllal, így látni fogja, hogy nincsen takargatnivalód.

Esetleg egy füst alatt még a bankszámlaszámodat is megadhatod, ha a fizetést is meg szeretnéd könnyíteni számára. Egyébként ne legyél rest lehetőleg mihamarabb válaszolni azoknak, akik felvették veled a kapcsolatot, mert egy-egy késői, talán már okafogyottá is vált válasz inkább rombol, mint épít.

A cikk 2. részét itt találod!

error: A weboldal tartalmát szerzői jog védi!