weboldal, céges kommunikáció, honlap, seo, forgalom, weboldal készítés, weboldal, honlap, weblap, weboldal készítés ára, arculattervezés, céges arculat, webáruház, üzleti fotózás, webáruház készítés, webdizájn, webdizájner, webdesign, webdesigner, suitebuild, webdevelopment

A weboldalad titkos hozzávalója: a social proof – 2. rész

2020.01.24.

Lépjünk a következő szintre: jöhetnek a garanciák

Biztosan te is jártál már úgy, hogy hosszas fejtörés után tetted le a voksod egy nagyobb értékű háztartási gép, mondjuk mosógép mellett. Ez nem egy mindennapos kiadás, úgyhogy a teljesítményadatok és a termékelőnyök mellett azért azt is megnézted, hogy mégis milyen garanciákkal tudsz élni, ha valami balul sülne el a használat során.

Számodra is sokat nyomott a latban, hogy garanciális a készülék, az pedig már csak hab volt a tortán, hogy nem 1, hanem esetleg 2-3 évre nyújtották. Ezzel biztonságérzetet adott neked, hiszen tudatosította benned, hogy nemcsak a vásárlás pillanatáig vagy fontos a gyártónak, hanem hosszú távon is vállalja a felelősséget az esetlegesen felmerülő hibákért.

Ugyanilyen garanciákat kommunikálhatsz te is a honlapodon, akár terméked, akár szolgáltatásod van. Nyugtasd meg a leendő ügyfeledet, hogy rád akkor is számíthat, ha esetleg nincs megelégedve valamivel, vagy tényleg hibázol a szolgáltatás során.

Végül is, emberek vagyunk, időnként hibázunk – az a nem mindegy, hogy ezeket hogyan kezeljük, és vállaljuk-e érte a felelősséget. A garancia pontosan ezt a kifogást fogja kezelni, anélkül, hogy az ügyfelednek fel kellene tennie a kérdést.

 Ami tényleg leveszi a látogatód a lábáról…

 … az nem más, mint a hiteles referenciák és ügyfélvélemények.

A referenciákban rejlő lehetőségeket mindenképpen meg kell ragadnod: ha ugyanis olyan ajánlásokat sikerül felvonultatnod a honlapodon, akik az ügyfeled iparágában etalonnak számítanak, akkor ezek a szakértői vélemények hiteles garanciák lesznek számára. Nem mellesleg, újabb kockázatcsökkentő tényezővel bővült általuk a fegyvertárad.

Mindazonáltal a felsoroltak közül talán az elfogulatlan, eredeti ügyfélvélemény a legerősebb social proof, amivel csak élhetsz. Az Inc.com-on megjelent tanulmány szerint[1] ugyanis a vásárlók 91%-ka olvassa el a korábbi ügyfelek értékeléseit, és 84%-uk legalább annyira bízik is bennük, mint a barátja vagy családtagja ajánlásában.

Éppen ezért neked is bátorítanod kell az ügyfeleidet a visszajelzések megírására, de néhány egyszerű beállítással, automata folyamattá is alakíthatod a véleménykérést. Használd ezeket a kincset érő gondolatokat a honlapodon, de a közösségi média felületeiden és a hírleveleidben is.

+1 javaslat: építs szakértői státuszt

 Kommunikálj úgy, hogy a saját piacodon te számíts a legjobb, leghozzáértőbb szakembernek. Ezt egyébként a legegyszerűbben úgy érheted el, ha a weboldal készítés folyamán egy blogot is beépíttetsz a honlapodba.

A rendszeres szakmai cikkeknek, saját példákon, illetve adatokon alapuló esettanulmányoknak, kutatásoknak, statisztikáknak és az ezekből készült diagramoknak, valamint látványos infografikákkal tovább színesítheted a repertoárt. Ráadásul az elért mérföldkövek és a különféle médiamegjelenések megfelelő kommunikálásának köszönhetően újabb szintre emelheted a saját szakértői státuszodat.

Ezek tehát a legfontosabb bizalmi elemek, amik a Te honlapodon is remekül működhetnek, ezért már a weboldal készítés során is tartsd őket szem előtt. Ne mondj le ezekről a hatékony bizalomépítő eszközökről, hiszen a versenytársaid sem tesznek majd így!

A cikk 1. részét itt találod!

 [1] Inc.com; Craig Bolem: 84 percent of people trust online reviews as much as friends. Here’s how to manage what they see – https://www.inc.com/craig-bloem/84-percent-of-people-trust-online-reviews-as-much-.html

error: A weboldal tartalmát szerzői jog védi!