weboldal, céges kommunikáció, honlap, seo, forgalom, weboldal készítés, weboldal, honlap, weblap, weboldal készítés ára, arculattervezés, céges arculat, webáruház, üzleti fotózás, webáruház készítés, webdizájn, webdizájner, webdesign, webdesigner, suitebuild, webdevelopment

Hogyan indíts webáruházat? Ezekre figyelj oda! II. rész

2020.05.01.

II. Weboldal, logisztika, fizetési megoldások, marketing

A jogi és kötelező elemeken túl vagyunk. Most jöjjön az igazán fontos dolog, amik a pénzt hozzák. Nézzük sorban, mire kell választ kapnod, mit kell megcsinálnod még:

1. Van a termékre kereslet, amit online szeretnél értékesíteni?
Ezt úgy fogod megtudni, ha feltérképezed a konkurenciát, nyilvános cégadatokban (e-beszamolo-im.gov.hu) megnézed az árbevételüket, profitot, költségeiket stb. A konkurenciára könnyedén rá tudsz keresni pl. Google-ban valamint termékgyűjtő oldalakon pl. árukeresőn.
Érdemes elolvasni, hogy milyen véleményeket írtak adott termékkel kapcsolatban. A rossz értékelésekből is sokat lehet tanulni, felhívják a figylemet azokra a hibákra, amikre neked is oda kell majd figyelned.

2. Hajlandó és képes vagy napi szinten, rendszeresen foglalkozni a webshoppal?
3.Írd össze, hogy milyen költségekkel számolhatsz és ezek milyen gyakorisággal merülnek fel. Pl. a tárhely díja havi költség, online számlázási rendszer, banki díjak: egyszeri csatlakozási díj, és havi díjak, fizetős bővítmények a weboldalon stb., jogi és adatvédelmi dokumentáció költsége.
A reklámköltségeket se felejtsd el. –  Attól, hogy van egy webáruházad még nem fognak tudni rólad. Jelöld ki, hogy mi az a havi/éves profit cél, amit el szeretnél érni és a költségeket figyelembe véve számold ki, hogy ehhez mennyi terméket/szolgáltatást kellene értékesítened.

4. Döntsd el, hogy saját fejlesztésű, vagy bérelt webshopod lesz. Saját feljesztésű alatt érthetjük WordPress alapon Woocommerce bővítményt is, ami egyedileg, fejlesztő által lett a céljaidra és jövendőbeli vásárlóid igényeire szabva dijázn és funkcionalitás szempontjából. A WordPress és az alap Woocoommerce ingyenes, nincs havi díja. A biztonságra is nagyon oda kell figyelned.
Bérelt webáruház például a Shoprenter (hazai cég) vagy a Shopify (külföldi). Ezekért havi díjat kell fizetned, ami hátrány lehet, viszont a havi díjért cserébe folyamatos IT supportot kaphatsz. Annyira nem szabhatóak tesre, mint a Woo.

5.Érdemes automatizálni a fizetést, számlázást és elintézni a bankkártyás fizetési lehetőséget például a Barionnál vagy a SimplePay-nél. Egy programozó a fenti webshop megoldásokkal könnyen tudja integrálni őket.
Számlázáshoz a Számlázz.hu vagy a Billingo lehet jó választás számodra. Automatikusan tudod kezelni a megrendelések számlázasait és a díjbekérő küldéseket.
Fizikai termék esetében mindenképpen használod kell az utánvétes megrendelés opciót is, mert a vásárlók többsége így rendel Magyarországon.

6. Indulásnál jó ötlet lehet, ha fokozatosan vezeted be a termékeidet és nem egyszerre öntöd a vásárlóid nyakába. Ez azért is jó, mert fenn tudod tartani az újdonság érzetét.7.A logisztika átgondolására is fordítsd időt. Hol szerzed be a terméket, mennyi idő alatt ér el hozzád, hol fogod tárolni őket, fizetsz a tárolásért vagy sem. Milyen módon kerül elszállításra a megrendelt termék, futárcégeket veszel igénybe, vagy saját magad alkalmazol futárt. Hogyan fogod kezelni, ha valaki szeretne elállni a rendeléstől, vagy ha már megkapta a terméket, mi történik, ha szeretné visszaszolgáltatni, mert nem elégedett vele. Mit teszel, ha nem veszik át a terméket.
8.Minden vállalkozás, így a webáruház üzemeltetés egyik fontos eleme a marketing. Az itthoni webáruházak az ár-összehasonlító oldalakat használják a marketingjükben. Kiemelkedni márkaépítéssel és tartalommarketinggel lehet, és a Google Shopping nélkül sem létezhet egy valamire való webáruház.

A fentiek átgondolásán felül nem győzöm hangsúlyozni, hogy egyeztess könyvelővel, adótanácsadóval és jogásszal is a webáruház indításról, hogy elkerüld a büntetéseket.

A bejegyzés I. részét ezen a linken találod.

error: A weboldal tartalmát szerzői jog védi!