weboldal, céges kommunikáció, honlap, seo, forgalom, weboldal készítés, weboldal, honlap, weblap, weboldal készítés ára, arculattervezés, céges arculat, webáruház, üzleti fotózás, webáruház készítés, webdizájn, webdizájner, webdesign, webdesigner

Hogyan írj blogot… – 1. rész

2020.02.14.

…úgy, hogy rajtad kívül más is elolvassa?

A blogolás az egyik legköltséghatékonyabb tartalommarketing eszköz a tarsolyodban, ugyanakkor nem könnyű jól csinálni, kell hozzá némi gyakorlat. Éppen ezért, ha szeretnéd elkerülni a buktatókat, itt az ideje profi módon előállítanod és terjesztened a tartalmaidat.

 Manapság akkora a digitális zaj az interneten, hogy keményen meg kell küzdened a látogatók és a potenciális ügyfelek figyelméért. Ahhoz, hogy te kerülj ki győztesen ebből az élet-halál harcból, értékes tartalmakra van szükséged.

Természetesen a közösségi oldalakra készített képes-videós anyagok remek pillanatképeket mutathatnak a vállalkozásodról, a termékedről, a szolgáltatásaidról, rólad. Építhetik a brandedet – persze csak akkor, ha jó minőségű a megosztott kontent – és növelhetik a márkaismertségedet.

Azonban ahhoz, hogy a weboldalad is előkelő helyen szerepeljen a Google találati listáján, és te legyél az a szakértő, aki egyből a piaca eszébe jut a problémájuk megoldása kapcsán, szükség van egy kis fűszerre, ami kiemel a figyelemért versengők mezőnyéből és a te szakértelmedre irányítja a figyelmet.

Ez pedig nem más, mint a rendszeresen frissülő, a célpiacod számára hasznos és értékes tartalmat kínáló céges blog.

A siker receptjéhez kell néhány hozzávaló

  1. Mindig legyen egy stratégiád

Mindenekelőtt egy kellően flexibilis, átgondolt stratégiára lesz szükséged, amivel megtervezed legalább az első félévre vonatkozó blogtémákat. Ezzel nemcsak a saját – vagy a marketingesed, esetleg a szövegíród – dolgát könnyíted meg, de ívet is adhatsz a kommunikációdnak, és eköré szervezheted a különböző kampányaidat is.

A blogstratégia ráadásul motivációs szempontból sem elhanyagolható, hiszen, ha már megvan, hogy miről is kellene írni, könnyebben ráveszed magad vagy a kollégád alkotására. Pusztán azért, mert nem kell órákat töltenie a billentyűzet fölött témákat keresve. Emellett a költségeket is tervezhetővé teszi, mert a stratégiának hála tudni fogod, hogy mikor milyen illusztrációkra (képek, videók, infografikák, kutatások stb.) lesz szükséges az adott blogbejegyzéshez.

  1. Ami a blog megjelenést illeti

Az ember vizuális lény, így egy tetszetős dizájnú blogot szívesebben elolvasnak, mintha az előző századból megmaradt oldalak dinoszauruszaival kellene megküzdeniük. Fontos az UX, azaz User Experience design, vagyis a felhasználói élményt biztosító tulajdonságok.

Töltsön be gyorsan az oldal, mert ha megjelenik a homokóra, nem sokan fogják kivárni, amíg leperegnek a szemek. Bár ennek már alapvetőnek kellene lennie, de nem lehet eleget ismételgetni: legyen reszponzív a weboldalad, vagyis ne essen szét mobilon és tableten se a kép, mert akkor rögtön otthagynak.

A dizájnt illetően a színek vezessék a szemet, irányítsák a megfelelő helyekre a látogatót. Ne legyen túlságosan kirívó, de snassz se, mert akkor csak egy leszel a sok közül. Mindazonáltal arra figyelj, hogy a weboldal dizájnja kötődjön a brandedhez, és az arculati elemek mindenképpen legyenek feltüntetve rajta.

 

A bejegyzés 2. részét itt találod!

A bejegyzés 3. részét itt találod!

error: A weboldal tartalmát szerzői jog védi!