weboldal, céges kommunikáció, honlap, seo, forgalom, weboldal készítés, weboldal, honlap, weblap, weboldal készítés ára, arculattervezés, céges arculat, webáruház, üzleti fotózás, webáruház készítés, webdizájn, webdizájner, webdesign, webdesigner, suitebuild, webdevelopment

Hogyan írj blogot..- 2. rész

2020.02.21.

..úgy, hogy rajtad kívül mások is elolvassák?

  1. A rettegett SEO

Ahhoz, hogy előre verekedd magad a Google találati listáján, egy több mint 200 db szempontot felölelő csekklistának kell megfelelned. Ezt nem én mondom, hanem a Google. Ami tovább nehezíti a pályát az az, hogy a tech óriás igencsak szűkszavúan nyilatkozik arról, hogy milyen szempontok alapján mérlegel az algoritmus a rangsorok-találati listák kialakításakor.

Ami viszont eddig már kiderült:

  • legalább heti 1 blogbejegyzés kerüljön fel a blogra,
  • egy-egy blogbejegyzés minimum 500 szót kellene tartalmazzon ahhoz, hogy a Google háza táján is komolyan vegyék, de a találati listán jellemzően olyan cikkek szerepelnek a legelőkelőbb helyeken, amik 1500 fölötti szószámot produkálnak,
  • kerüld a kulcsszóhalmozást, elég, ha 2-3 alkalommal szerepel a szövegben,
  • a kulcsszó lehetőleg legyen benne a címben, de legalább egyszer a szöveg elején kapjon helyet,
  • figyelj a helyesírásra, mert a Google ezt is nézi,
  • használj jó minőségű képeket és videókat, mert az így illusztrált anyagok megnövelik az oldalon töltött időt,
  • adj meg meta-leírást és title taget, és szerepeljen bennük a kulcsszó, ahogy az URL-ben is,
  • kategóriázd és címkézd az anyagaidat, mert amellett, hogy megkönnyítik a keresést, még SEO szempontból releváns címkéket is megadhatsz,
  • itt nem baj, ha linkelsz: akár a korábbi blogbejegyzéseidre, akár egy termékleírásra irányítod az olvasót, a belső linkek használatával értékesebb lesz a tartalmad,
  • persze az sem árt, ha külső linkeket használsz, mondjuk egy kutatáshoz felhasznált forrásra hivatkozva,
  • és talán a legfontosabb: ne a Google-nek írj, hanem az olvasódnak, számára kell értékes és releváns tartalmat produkálnod.
  1. Milyen legyen külsőre a szöveg?

Nem mindegy, hogy a szöveged már azelőtt felkelti-e a figyelmet, hogy akár egyetlen betűt is elolvasnának belőle, vagy a nagy, szerkesztetlen betűhalmaz inkább elriasztja az olvasóidat. Éppen ezért nem árt betartani néhány apró trükköt, hogy a látogatód már egy felületes pillantással el tudja dönteni, mennyire olvasható-fogyasztható számára a tartalom.

Íme:

  • mindig használj headlinet és alcímekkel is tagold tovább a szöveget,
  • 2,5-3,5 sornyi szöveg után nyomj egy entert, hogy kellően szellős legyen a szöveg, egy-egy bekezdés lehetőleg ne legyen ennél hosszabb,
  • időnként használj képeket, videókat vagy esetleg infografikákat a szöveg megtörésére, hagyd „pihenni” a szemet,
  • olyan betűtípust használj, ami nem fárasztja a szemet, könnyen olvasható,
  • használj kiemeléseket (például dőlt, vagy vastag betűt), amik a lényegre irányítják a figyelmet.

 

A bejegyzés 1. részét itt találod!

A bejegyzés 3. részét itt találod!

error: A weboldal tartalmát szerzői jog védi!