..úgy, hogy rajtad kívül mások is elolvassák?
- A rettegett SEO
Ahhoz, hogy előre verekedd magad a Google találati listáján, egy több mint 200 db szempontot felölelő csekklistának kell megfelelned. Ezt nem én mondom, hanem a Google. Ami tovább nehezíti a pályát az az, hogy a tech óriás igencsak szűkszavúan nyilatkozik arról, hogy milyen szempontok alapján mérlegel az algoritmus a rangsorok-találati listák kialakításakor.
Ami viszont eddig már kiderült:
- legalább heti 1 blogbejegyzés kerüljön fel a blogra,
- egy-egy blogbejegyzés minimum 500 szót kellene tartalmazzon ahhoz, hogy a Google háza táján is komolyan vegyék, de a találati listán jellemzően olyan cikkek szerepelnek a legelőkelőbb helyeken, amik 1500 fölötti szószámot produkálnak,
- kerüld a kulcsszóhalmozást, elég, ha 2-3 alkalommal szerepel a szövegben,
- a kulcsszó lehetőleg legyen benne a címben, de legalább egyszer a szöveg elején kapjon helyet,
- figyelj a helyesírásra, mert a Google ezt is nézi,
- használj jó minőségű képeket és videókat, mert az így illusztrált anyagok megnövelik az oldalon töltött időt,
- adj meg meta-leírást és title taget, és szerepeljen bennük a kulcsszó, ahogy az URL-ben is,
- kategóriázd és címkézd az anyagaidat, mert amellett, hogy megkönnyítik a keresést, még SEO szempontból releváns címkéket is megadhatsz,
- itt nem baj, ha linkelsz: akár a korábbi blogbejegyzéseidre, akár egy termékleírásra irányítod az olvasót, a belső linkek használatával értékesebb lesz a tartalmad,
- persze az sem árt, ha külső linkeket használsz, mondjuk egy kutatáshoz felhasznált forrásra hivatkozva,
- és talán a legfontosabb: ne a Google-nek írj, hanem az olvasódnak, számára kell értékes és releváns tartalmat produkálnod.
- Milyen legyen külsőre a szöveg?
Nem mindegy, hogy a szöveged már azelőtt felkelti-e a figyelmet, hogy akár egyetlen betűt is elolvasnának belőle, vagy a nagy, szerkesztetlen betűhalmaz inkább elriasztja az olvasóidat. Éppen ezért nem árt betartani néhány apró trükköt, hogy a látogatód már egy felületes pillantással el tudja dönteni, mennyire olvasható-fogyasztható számára a tartalom.
Íme:
- mindig használj headlinet és alcímekkel is tagold tovább a szöveget,
- 2,5-3,5 sornyi szöveg után nyomj egy entert, hogy kellően szellős legyen a szöveg, egy-egy bekezdés lehetőleg ne legyen ennél hosszabb,
- időnként használj képeket, videókat vagy esetleg infografikákat a szöveg megtörésére, hagyd „pihenni” a szemet,
- olyan betűtípust használj, ami nem fárasztja a szemet, könnyen olvasható,
- használj kiemeléseket (például dőlt, vagy vastag betűt), amik a lényegre irányítják a figyelmet.
A bejegyzés 1. részét itt találod!
A bejegyzés 3. részét itt találod!