weboldal, céges kommunikáció, honlap, seo, forgalom, weboldal készítés, weboldal, honlap, weblap, weboldal készítés ára, arculattervezés, céges arculat, webáruház, üzleti fotózás, webáruház készítés, webdizájn, webdizájner, webdesign, webdesigner

Mi az a landing oldal? Miért lehet szükséged rá?

2020.03.31.

Ha valamennyire jártas vagy az online marketing világában, biztosan hallottál már a landing page kifejezésről.

Mi az a landing oldal?

Egyetlen ajánlatot bemutató önálló weblap (egy-oldalas), amelyen a látogató „landol” miután rákattintott egy hirdetésre, linkre vagy bármi olyan dologra, ami a landing oldalra mutat.

Ez az ajánlat vonatkozhat termék vagy szolgáltatás értékesítésére, új termék bevezetésére és e-mail adatbázis építésére . A többoldalas honlapokkal szemben, egyetlen egy konkrét célja van, cselekvésre ösztönözni a látogatót. Nincs az oldalról kifelé mutató link, ugyanis a cél a, hogy minél több időt töltsön el az oldalon a potenciális vásárló/érdeklődő és valamilyen módon aktivizálja magát.

Feliratkozzon, vagy vásároljon. Ha pedig érdektelen számára az ajánlat, akkor hagyja el az oldalt.  Ebben az esetben sincs szomorúságra ok, a cél az, hogy kizárólag azok maradjanak, akik a célcsoportodba tartoznak!

Milyen célja lehet a landing oldalnak?

Fontos, hogy a landing oldalnak egyetlen egy célja legyen különben feleslegesen költesz a kampányodra.

Ez lehet:

  • Egy konrét termék vagy szolgáltatás értékesítése
  • Leadgenerálás: Feliratkozók „gyűjtése”, akikből később komoly érdeklődő lehet és akinek a részére leadgondozás keretében utánkövető kampányokat indíthatunk.
  • Keresztértékesítés vagy megvásárolt terméken felüli (upsell) értékesítés
  • Potenciális ügyfelek/látogatók elkötelezése
  • Lojalitás erősítése

Honnan érkezhet a látogató?

  • Fizetett hirdetésből – Facebook/Instagram, Google Ads
  • Saját weboldalról, kiküldött hírlevélről
  • Közösségi oldalak

Információk a landing oldalon

Minél több és részletesebb a szöveg, annál jobb. Minden olyan információt fontos megosztani a landing oldalon, ami egy lehetséges vásárlásnál szóba jöhet.

Számít, hogyan van jól tagolva az oldal, mennyire átlátható, könnyen olvasható, mennyire érdekes a főcím, ami után az olvasó mindent tudni akar az ajánlatodról.

Struktúrálása

  • Mit adsz?
  • Mit kérsz?
  • Mit kell az oldalra látogatónak tennie ?

 Milyen elemeket tartalmazzon?

  • Fejléc, logó: ajánlott a márkád színeit használni, hogy jól azonosítható legyen később is akár.
  • Headline: érdekes és a figyelmet felhívó legyen
  • Subheadline
  • Vizuális elemek: képek, videók, infografikák, amivel fel lehet dobni a tartalmat
  • Social proof, Testimonialok: bizalomépítő céllal. Ezek lehetnek korábbi vásárlói visszajelzések.
  • Törzsszöveg: a teljes ajánlat, ami a potenciális ügyfeled szemszögéből mutatja meg, hogy miért jár jól, ha igénybe veszi az ajánlatodat. Milyen problémájára nyújt megoldást a célcsoportodnak és a különböző kifogásokat is érdemes benne a részben kezelni.
  • Feliratkozó Űrlap
  • CTA – figyelemfelkeltő gomb, ami oldaltörés felett legyen, amire kattintva tovább lehet ugrani az általunk kijelölt tartalomra
  • Közösségi média elemek
  • Lábléc: kapcsolat, adatvédelem, copyright

Ha elkészült a landing oldalad, akkor teszteld! Érdemes A/B tesztet végezni, hogy megnézhesd, melyik verzió konvertál jobban, ugyanis pár dolog változtatásával nagy különbségek lehetnek a kampány eredményességében.

Ha tetszett a cikk és szeretnél landing oldalt következő kampányodhoz, a mariann@designm.hu oldalon vedd fel velem a kapcsolatot!

error: A weboldal tartalmát szerzői jog védi!