2021.01.28.
A Google bejelentette, hogy változnak az algoritmusai – ez mondjuk nem nagy újdonság, ugyanis folyamatosan változnak;)
Amire érdemes lesz odafigyelni: 2021-től már az ügyfél élmény (user experience=UX) is számítani fog abban, hogy hányadik helyre rangsorolja a weboldalakat a találati listáján.
De mit jelent az ügyfél élmény?
Röviden: mennyire egyszerű és könnyű böngészni a weboldaladon.
Hosszabban:
- a weboldal kinézete – milyen érzéseket sugall: biztonság, megbízhatóság, harmónia stb,
- milyen érzés a használata: mennyire élmény a weboldalon böngészni, és
- a használhatósága: mennyire átlátható, könnyen kezelhető és gyorsan megtalálható a keresett információ rajta.
Közel az emberek 40%-a elhagyja a weboldalt, ha nem tetszik neki a tartalom, vagy a weboldal kinézete. Ezért nagyon fontos, hogy minél inkább a látogatóid kedvébe járj és javíts az oldalad felhasználói élményét!
Mivel lehet ezt az élményt javítani?
- Mennyire mobilbarát a weboldalad. Vagyis mennyire reszponzív. Az internethasználat 2/3-a okostelefonokon keresztül zajlik. Ezért nagyon fontos, hogy mobilon is könnyen használható legyen a honlapod. Ezzel csökken a visszapattanási arány és növekedhet a látogatóid száma. Ezt a Google algoritmusai is pozitívumként értékelnek, hiszen minél többen keresik fel az oldaladat, annál inkább szakértői oldalnak tekint és annál nagyobb az esélye, hogy előrébb sorol a találati listáján.
- A weboldal sebessége. A weboldal sebességét befolyásolja, hogy milyen méretű képeket töltesz fel az oldaladra. Ezért fontos, hogy feltöltés előtt csökkentsd a képek méreteit oly módon, hogy a felbontása még nem megy a látogatói élmény kárára.
- Ugyancsak a weboldal sebességét csökkentik az animációk. Ezért animáció – csak, ha szükséges. Szuperül néznek ki a mindenféle irányból bekúszó, animált weboldal elemek, viszont ha túlzásba visszük nemcsak idegesítőek egy idő után a különféle ugráló, hullámzó stb. szövegrészletek, képek, ikonok, hanem a weboldalt is nagyon be tudja lassítani.
- Releváns, a célcsoportod érdeklődésének megfelelő folyamatosan frissülő új tartalom. = rendszeresen írj blogbejegyzéseket az oldaladra olyan témában, ami érdekelheti a potenciális vagy meglévő ügyfeleidet.
Ezzel, ahogy az 1.pontban is írtam a weboldalad szakértői oldal státuszát tudod emelni.
- Használj felsorolásokat. Az emberek könnyebben találják meg a segítségével az ajánlatod előnyeit, mire nyújt megoldást és a legfontosabb jellemzőit. A felsorolások átláthatóbbak és könnyű rájuk emlékezni.
+ 1. Maradj következetes! A vizuális következetesség elengedhetetlen feltétele a pozitív felhasználói élménynek. Ha az aloldalakra téved a látogatód fontos, hogy tudja még mindig ugyanazon a weboldalon van. Bármilyen drasztikus változtatás összezavarhatja és az oldalad gyors elhagyására késztetheti. Ezért a teljes weboldalon ugyanazok a színek, betűtípusok, gomb méretek, dizájn elemeket és stílus fogadja őket, mint a honlapod főoldalán!