10 dolog, amit utálnak a weboldaladon

weboldal, weboldal készítés, logó, ssl, webdizájn, arculat, webáruház, webfejlesztés, honlapkészítés, arculattervezés, logótervezés, márkaépítés, seo, wordpress, egyedi honlap, üzleti fotózás, ideális ügyfél, célcsoport
2021.10.16.
  1. Lassan töltődik be.

Érdemes a képeket optimalizálni, fájlokat összefűzni és minden olyan dolognak a méretét csökkenteni, ami hatással van honlapod betöltési idejére.

gtmetrix.com-on tudod ellenőrizni az oldalad sebességét, illetve segítséget is kaphatsz, hogy mit kellene módosítanod a jobb eredmény érdekében.

  1. Tele van mindenhonnan felugró ablakokkal a weboldalad.

Eleve sokakat frusztrál az adatvédelmi/cookie elfogadás miatti felugró ablak. Ezért csak átgondoltan helyezz el felugró ablakot az oldaladon. Elegendő egy, és „okosan” meghatározva, hogy mikor jelenjen meg. Pl. Az oldal elhagyása előtt.

  1. Nem derül ki, kié a weboldal, kihez tartozik.

Ha többen vagytok a vállalkozásban sem árt, hogy legyen egy arc, vagy konkrét név, akit a vállalkozáshoz tudnak az érdeklődők kapcsolni, akit meg tudnak szólítani, ha kérdésük van. Továbbá a bizalmat is növeli, ha tudják kitől szeretnének vásárolni.

Legyen fen kapcsolati információ, impresszum, rólunk szekció, amiből kiderül kik vagytok.

  1. Nincs oldal aljáról menühöz felugró gomb.

Van, aki szereti a ragadós menüt (ha görgetsz lefelé az oldalon, akkor is az oldal tetején marad a menüsor), van, aki nem.

Ha nincs rögzítve a menü görgetéskor az oldal tetején, nem biztos, hogy mindenkinek van türelme visszagörgetni az oldal aljáról a menühöz. Ezért javaslom, hogy legyen egy gomb bárhol is van a látogatód a honlapodon, amire rákattintva egyből újra az oldal tetején lévő menühöz jut.

  1. Kusza a tartalom, nehéz eligazodni az oldalon.

A túl kevés, a túl sok és nagyon részletes információ sem jó.

Az emberek többsége nem olvas, hanem pásztázni szokott a weben és azt is balról jobbra, F alakban.

Ezért az ömlesztett és túl sok szöveg helyett használj felsorolásokat, kiemeléseket, címszavakat és rövid, töltelékszavak nélküli mondatokat.

  1. A látogatód arcába nyomuló live chat ablak.

A live chat nagy hasznos tud lenni, ha okosan van használva. Egyrész nem kell egyből felugrani, megnyílnia már akkor, amikor az oldaladat épphogy megnyitotta valaki. Az oldal alján lévő szolid gomb, ami fel vagy lenyílik is tökéletes. Észre fogja venni, akinek szüksége van rá. Másrészt, ha nincs élő ember, aki azonnal válaszolni tud a kérdésekre, ne erőltesd. Semmi értelme, hogy legyen ilyen az oldaladon, csak azért mert divatos. Ellentétes hatást érhetsz el, ugyanis inkább bosszantó annak, aki azonnal választ szeretne és bár élő chatnak mutatod, mégsem élő a chated.

  1. Automatikusan lejátszódó videók.

Főleg, ha még a stop gomb is le van rejtve. Legyen inkább választható a látogatód számára, hogy szeretné elindítani a videót vagy sem.

  1. A szöveg sorkizárt (justified.)

Ami Wordben jól mutat, weboldalon nehézzé teszi az olvasást, ezért szigorúan kerülendő.

  1. Tele van a honlapod lebegő, úszó, kúszó, mindenféle mozgást imitáló animációval.

Divatos és trendi, ha van 1-2 animáció az oldaladon, de csak módjával. Nagyon zavaró tud lenni a mindenféle mozgó dolog, valamint az oldalt is belassíthatja.

  1. Túl hosszú az űrlapod.

Ahogy az emberek olvasni sem nagyon szeretnek, végeláthatatlan hosszú űrlapokat sem szeretnek töltögetni.

Ha mégis több információt szeretnél bekérni a nevén és e-mail címén kívül, lássa az űrlap kitöltője, hogy hol a vége az űrlapnak, és milyen kérdésekre számíthat.