A weboldalad titkos hozzávalója 2021-ben: a social proof – 1. rész

weboldal, weboldal készítés, logó, ssl, webdizájn, arculat, webáruház, webfejlesztés, honlapkészítés, arculattervezés, logótervezés, márkaépítés, seo, wordpress, egyedi honlap, üzleti fotózás
2021.02.10.

Bizalom nélkül nem tudsz erős várat építeni. Ezért lesz szükséged olyan erős téglákra, amikkel könnyedén megtörheted az ügyfeleid ellenállását és gyors kapcsolatfelvételre ösztönözheted őket. Ha a weboldalad az erős vár, akkor a social proof az a tégla, ami könnyedén legyőzi a mindent bíró akaratot, és amire titkon mindig is vágytál. Mert te is tudod, hogy bizalom nélkül nem megy.

 

Mielőtt belevágtál a weboldal készítés rejtelmeibe, biztosan volt valamilyen előzetes elképzelésed a készülő honlapod dizájnjáról, a tartalmáról és arról is, hogy milyen funkciókat szeretnél a pixeleken belül tudni. Mindez természetesen nagyon fontos, hiszen első kattintásra leginkább azt tudja eldönteni a laikus szemlélő, hogy tetszik-e neki az oldal, amit a képernyőjén lát.

Azonban, ha már jól vetted az első néhány akadályt – azaz nem riasztotta el őt a dizájn, gyorsan betöltött az oldal, és okostelefonon sem esett szét a kép – még mindig nem dőlhetsz hátra. Egyszerűen azért, mert szükséged lesz még néhány titkos hozzávalóra, amivel szinte észrevétlenül nyerheted el a potenciális ügyfeled bizalmát.

 

A társadalmi bizonyítékok még mindig működnek

 

A társadalmi bizonyítékok, azaz social proofok olyan bizalmi elemek a weboldaladon, amelyek segítenek neked elnyerni a legnagyobb kincset, amit az üzleti életben manapság kaphatsz: a bizalmat. Ha a bizalom megvan, akkor szinte már csak egy jól megfogalmazott üzenet és egy lényegre törő CTA választ el attól, hogy a látogatod fizető ügyféllé avanzsáljon.

Éppen ezért nagyon fontos, hogy tudatosan, már a weboldal készítés legelső fázisai során beépítsd a legalapvetőbb bizalomépítő, illetve kockázatcsökkentő tényezőket a honlapod struktúrájába. Hogy melyek lennének ezek?

 

Beszéljünk elsőként a cégadatokról és a kapcsolatfelvételről

 

Az egyik legalapvetőbb bizalmi elem, amit csak adhatsz a látogatódnak, az a titkolózás nélkül feltüntetett cégadatok. Természetesen nem üzleti titkokra kell itt gondolnod, hanem a vállalkozás teljes nevére, a székhelyére, telephelyére – ha ez a két cím esetleg különbözik.

Emellett igencsak ajánlott még egy központi telefonszám és e-mail cím feltüntetése is, valamint a cégjegyzékszám, illetve adószám megjelenítése. Minderre azért van szükség, hogy a látogató is tisztában legyen azzal, hogy a cégedre bármikor rákereshet bármelyik cégadatbázisban ellenőrzési céllal, így látni fogja, hogy nincsen takargatnivalód.

Esetleg egy füst alatt még a bankszámlaszámodat is megadhatod, ha a fizetést is meg szeretnéd könnyíteni számára. Egyébként ne legyél rest lehetőleg mihamarabb válaszolni azoknak, akik felvették veled a kapcsolatot, mert egy-egy késői, talán már okafogyottá is vált válasz inkább rombol, mint épít.

A cikk 2. részét itt találod!