weboldal, céges kommunikáció, honlap, seo, forgalom, weboldal készítés, weboldal, honlap, weblap, weboldal készítés ára, arculattervezés, céges arculat, webáruház, üzleti fotózás, webáruház készítés, webdizájn, webdizájner, webdesign, webdesigner, suitebuild, webdevelopment

Menekülj, ha kérdezés nélkül kapsz ajánlatot weboldalra!

2020.09.21.

Az a tapasztalatom, hogy már akkor szeretnétek weboldalt és arculatot, amikor még csak a vállalkozásotok ötlete született meg a fejetekben, viszont fogalmatoksincs, hogy a célotok a vállalkozással, mit szeretnétek elérni, ki az, akinek szolgáltatni vagy értékesíteni szeretnétek.

Gyorsan és minél hamarabb szeretnétek ajánlatot, látni a számokat és nem értitek, hogy miért kérdezek én vagy hozzám hasonló más kollégáim is vissza a vállalkozásotokra, céljaitokra vonatkozóan. (*hozzám hasonló: szeretnénk olyan munkát kiadni a kezünkből, ami maximálisan megfelel az elvárásaidnak és nincsenek rejtek költségek, amik munka során derülnek ki.)

Ezért összeszedtem pár pontban, hogy:

Hogyan kerüld el, hogy egy csomó pénzt bukjál egy ilyen megbízáson?

vagy

Miért teszek fel kérdéseket azelőtt, hogy bármilyen írásos ajánlatot is adnék neked logó tervezésre vagy weboldal készítésre?

vagy

Miért menekülj, ha valaki kérdezés nélkül egyből ajánlatot ad a logó tervezésére vagy weboldal készítésre irányuló megkeresésedre?

Persze halál idegesítő lehet, hogy bár te megírtad a szakinak szeretnél weboldalt, vagy szeretnél logót és miért nem küldi a válasz e-mailben az árajánlatát.

Még talán azt is leírtad, hogy mivel foglalkozik a vállalkozásod, viszont nem érted, hogy miért tesz fel kérdéseket arra vonatkozóan, hogy milyen céljaid vannak a weboldallal, miért kérdezi ő is azt a baromságot, amivel mindenki indít legyen az online marketinges, szövegíró, üzleti mentor stb. hogy „Ki az ideális ügyfeled?”.

Te szeretnéd látni a számokat, hogy összehasonlíthasd a többiek által adott árakkal, kiválaszthasd a neked tetszőt és már másnap belecsapni a munkába.

💸 Miért is javaslom, hogy legyél türelmesebb és gondolkozz el a feltett kérdéseken és válaszold meg őket? Vagy kérdezhetném úgy is: hogyan kerülheted el azt, hogy egy csomó pénzt bukjál?

➡️ Nagyon sok a kókler a piacon. Ezáltal te is szűrheted és „tesztelheted” mennyire körültekintően jár el az, akitől ajánlatot szeretnél. Több százezres tételekről beszélünk, ezért talán jobb lenne olyan dolgokra költeni, amelyek az általad megálmodott végeredményt produkálják.

➡️ Lehet, hogy gyorsan ad ajánlatot, akit megkerestél, viszont nem érdekli, hogy mit szeretnél. Ezért aztán megy az egymás mellett elbeszélés, félreértés, valahogy nem sikerül eltalálni az elvárásaidnak megfelelő eredményt.

➡️ Elkerülhető az, hogy munka közben derüljenek ki a rejtett költségek, amikkel nem számoltál.

➡️ Hogyan derüljenek ki az elképzeléseid, céljaid, ha nem kommunikálod őket? Természetes, hogy fogalmad sincs milyen információkat érdemes megosztani, ezért van az, hogy akinek fontos a megrendelő, kérdez. Minél több a kérdés, annál több minden derül ki arról, hogy mi fontos számodra, annál részletesebb, egyedileg a vállalkozásodra és annak igényeire szabott ajánlatot kapsz. Nem lesznek rejtett költségek, jobban tudsz kalkulálni és mindenre kiterjedő döntést hozni.

➡️ Elkerülheted azt, hogy a tervezett költségvetéshez képest dupla vagy tripla annyiba kerüljön a megrendelt munka. Hiszen ha nem derül ki mit szeretnél teljes körűen gyakran előfordul, hogy nem azt kapod, amit vártál. Ezért kénytelen vagy további plusz pénzbe kerülő kérésekkel előrukkolni, vagy más szakembert keresni, aki nagy valószínűséggel nullára akarja kezdeni a munkát.

➡️ A gyors ajánlatadás nem jelenti a korrekt és gyors végeredményt. Nem azon a pár napon fog múlni a vállalkozásod léte, hogy milyen gyorsan kapod az ajánlatot, vagy kezditek el a közös munkát. Inkább az alapos előkészítés a kulcsa.

➡️ Miért érdekes, hogy ki az az ideális ügyfeled? Persze tök jó, hogy tetszik neked a sárga és a lila, de senkit sem érdekel, ha nem passzol a tevékenységedhez és a célcsoportodnak nem tetszik. A weboldal sem neked készül, hanem a potenciális ügyfeleidnek.

Természetesen tudj azonosulni az arculatoddal és a weboldaladdal, de ahhoz, hogy vállalkozásod céljaival összhangban készüljön adott logó, weboldal, félre kell tenni saját kedvenceket és a leendő ügyfeleid agyával kell gondolkoznod. Ha nem tudod, hogy ki lesz a leendő ügyfeled, ez elég nehéz küldetés.

Ha nem tudod a céljaidat, fogalmad sincs ki az ideális ügyfeled, akinek értékesíteni vagy szolgáltatni szeretnél még nem állsz készen arra, hogy legyen weboldalad, arculatod. (halkan jegyzem meg, hogy a vállalkozás indítására sem igazán…)

Egyébként erre egy jó jelzés, amikor valaki már első körben az iránt érdeklődik, hogy van-e lehetőség korlátlan módosításra. Ha tudod, hogy mit szeretnél egy módosítási kör elég szokott lenni. Ha nem tudod, akkor tök mindegy, hogy mennyi van, soha nem leszel azzal elégedett, amit kapsz.

Ezért javaslom, hogy előbb tisztázd le a célokat egyedül, vagy ha nem megy egy üzleti mentor segítségével és majd utána vágj bele az arculattervezésbe vagy weboldal készíttetésbe.

Ugyanis célok és stratégia nélkül csak pénzkidobás lesz, és miért dobnál ki feleslegesen pénzt, ha átgondoltabb, előkészített lépésekkel ez elkerülhető?😉

error: A weboldal tartalmát szerzői jog védi!