weboldal, céges kommunikáció, honlap, seo, forgalom, weboldal készítés, weboldal, honlap, weblap, weboldal készítés ára, arculattervezés, céges arculat, webáruház, üzleti fotózás, webáruház készítés, webdizájn, webdizájner, webdesign, webdesigner, suitebuild, webdevelopment

Saját weboldal nélkül mindig veszélyben lesz a vállalkozásod – 1. rész

2020.01.03.

Sok cégvezető elköveti azt a ballépést, hogy csak és kizárólag a közösségi média felületekre korlátozza vállalkozása online jelenlétét. Te ne ess ebbe a hibába: mert mi lesz akkor, ha a Facebook ismét meggondolja magát, és például jön egy újabb algoritmusváltás?

 

Bár induló vállalkozásként, vagy költségtakarékos cégként valóban csábító lehet a kezdetben ingyenesnek tűnő közösségi média oldalakra koncentrálni, és a weboldal készítés vélt nehézségeitől megszabadulni, a valóságban ennél kicsit összetettebb a helyzet.

 

Mert a közösségi média népszerűsége töretlen

 

Ha azt nézzük, hogy hazai viszonylatban hogyan teljesítenek a közösségi oldalak, nem lehet okunk panaszra. Például a 2019 szeptemberi adatokat figyelembe véve, ismét a Facebook bizonyult itthon a legnépszerűbb közösségi oldalnak: mintegy 5.933.000 aktív magyar felhasználó volt jelen a felületen.

Szépen teljesített az Instagram is, hiszen 1.963.000 fő töltögette szorgosan a képeket a képmegosztó portálra, ami a lakosság 20.4%-ának felel meg. Beszélhetünk még a Messengerről is, ami az egyre jobban terjedő chatbotoknak köszönhetően, szintén remek kiegészítő csatornává vált: az ügyfélszolgálatok válláról is levehet némi terhet, de az értékesítési folyamatokat is támogathatja.

Főleg, ha figyelembe vesszük azt, hogy a Facebook után ez a második legkedveltebb közösségi platform Magyarországon: a múlt havi adatok alapján a Messenger 4.420.000 magyar felhasználóval büszkélkedhet.

A számok tehát nem hazudnak. A közösségi oldalak népszerűsége töretlen, olyan hatékony marketing eszköz lehet a kezedben, amit sikeresen felhasználhatsz a branded építésére, a márkaismertség növelésére, a régi és új ügyfelekkel, illetve az érdeklődőkkel való kommunikációra, valamint a potenciális ügyfelek figyelmének felkeltésére is.

 

De nem érezheted magad biztonságban, mert egyik felület sem a tied

 

Csak képzeld el például a következő szituációt: kezdő fodrászként és vállalkozóként úgy döntesz, hogy nem vesződsz a saját honlappal, inkább élsz az ingyenes regisztráció lehetőségével, és csatlakozol a Facebook, a Messenger és az Instagram felhasználók népes táborába.

Hosszú hónapok kemény munkájával sikerül kiépítened egy több ezer fős közösségi bázist a tetszetős dizájnnal, az értékes és rendszeresen érkező szöveges, illetve képi tartalmakkal, valamint a sajátos stílusoddal.

Ennek köszönhetően időnként egy-egy új kuncsaft is jelentkezik hozzád egy teljes dizájnváltásra, hiszen már egy Facebook oldalba integrálható időpontfoglalóval is megkönnyítetted a leendő vendégeid dolgát. Mindemellett folyamatosan kapod a közösségedtől a visszajelzést, hogy tényleg jó vagy abban, amit csinálsz, ezért továbbra is úgy gondolod, hogy nincs szükséged saját honlapra.

Azonban ekkor jön egy, ezt az idilli állapotot felülíró újabb algoritmusváltás a Facebookon. Aminek következtében az organikus elérések rohamosan csökkenni fognak, ezért a hirdetésekkel megcélzott potenciális ügyfélkör elérése egyre drágább és drágább lesz. Végül pedig már neked sem fogja megérni az erőfeszítést és a többletkiadást ez az „ingyenes” platform.

De járhatsz sokkal rosszabbul is. Biztosan emlékszel még 2019 júniusára, amikor a Facebook hirtelen ötlettől vezérelve elkezdte üldözni a fake news terjesztőnek gondolt álhír-oldalakat, valamint az álprofilokat. Akkor tömegesen – ezrével-tízezrével – kapcsoltak le egyébként az irányelveknek megfelelően működő, legális oldalakat, valamint a hozzájuk kapcsolt Instagram-profilokat is.

A cikk 2. részét itt találod!

error: A weboldal tartalmát szerzői jog védi!