weboldal, céges kommunikáció, honlap, seo, forgalom, weboldal készítés, weboldal, honlap, weblap, weboldal készítés ára, arculattervezés, céges arculat, webáruház, üzleti fotózás, webáruház készítés, webdizájn, webdizájner, webdesign, webdesigner, suitebuild, webdevelopment

Saját weboldal nélkül mindig veszélyben lesz a vállalkozásod – 2. rész

2020.01.03.

És nem tudsz tiltakozni, mert ki vagy szolgáltatva a tulajdonosnak

Nem számít, hogy te mindent a szabályoknak megfelelően csináltál, a kommunikációd nem sértette a közösségi irányelveket, és már egy kisebb vagyont elköltöttél a hirdetésekre, mert a platform tulajdonosa úgy gondolta, hogy neked nincs jogod ott jelen lenni.

Emiatt viszont egyszer csak azt veszed észre, hogy gyakorlatilag eltűntél az üzleti életből: az értékesítésed, a vevőszerzés nagy része a Facebookon vagy a Messengeren zajlott, és időpontot is csak ott tudtak foglalni hozzád.

Ha a korábbi vendégeid nem mentették el a telefonszámodat, hol találnak rád újra? Ha csak a Facebook névjegyben volt elérhető az e-mail címed, hogyan kereshetnek meg írásban? Egyáltalán, hogy találnak rád az online térben?

De nézzük meg a másik oldalról is: a követőid közül is szembesülhettek ezzel a roppant kellemetlen helyzettel néhányan. A tisztogató akció során magánszemélyek profiljait sem kímélte a Facebook könyörtelen moderátora, így megvan a veszélye annak is, hogy nemcsak a vállalkozásod, de a vendégköröd egy része is eltűnhet a közösségi hálóról.

Úgyhogy kell egy biztos pont: a saját weboldal

Ha a közösségi oldalakkal járó bizonytalanságokat figyelembe vesszük, akkor könnyű belátni, hogy a vállalkozói jelenlét online felületeken még mindig egy saját honlappal a legbiztonságosabb. Ez a legstabilabb eszköz, hiszen tiéd a domainnév, a tárhely, a tartalom. A honlapod felett 100%-ban te döntesz, a tiéd az irányítás. A te ujjad van a lekapcsoló gombon.

Ráadásul geolokációval, megfelelő keresőoptimalizálással, és értékes, rendszeresen frissülő tartalommal nemcsak azoknak a hírfolyamában fogsz megjelenni, akiknek a Facebook vagy az Instagram algoritmusa megengedi, hanem konkrétan a potenciális ügyfeled keresésére fogja kidobni a weboldaladat a Google találati listája.

Tartsd szem előtt, hogy a közösségi média felhasználók nagy része még mindig inkább csak szórakozásra és a barátaival, valamint a családjával történő kapcsolattartásra használja ezeket a felületeket. A vásárlói magatartás vizsgálatok azt mutatják, hogy a felhasználók számához képest elég kevesen lépnek fel kifejezetten vásárlási-rendelési céllal a közösségi platformokra.

Ezzel szemben, a fodrászos példánál maradva, simán rákeresnek a Google-ben a legjobbra értékelt, és a hozzájuk közel eső fodrászatokra, szépségszalonokra. Így, ha nem rettentett el a weboldal készítés, és rendelkezel saját honlappal, sokkal idő-, illetve költséghatékonyabban növelheted a vendégkörödet, mintha csak a közösségi médiára támaszkodnál. Az inkább egy híd a vállalkozás és az ügyfelek között, míg a weboldalad a legerősebb védőbástyád.

Mert a saját honlap már önmagában a bizalom fellegvára: egyrészt állandóságot és stabilitást sugall a vevőid számára, másrészt ez az a felület, ahol az ügyfeled minden őt érdeklő kérdésre megtalálhatja a választ. Ráadásul a honlapodon szerepeltetett többi social prooffal könnyedén ledöntheted az érdeklődőben a szolgáltatásoddal kapcsolatos ellenállást.

Hogy mi lenne a konklúzió? Ne legyél féllábú óriás: használd a saját weboldaladat és a közösségi felületeidet egymás kiegészítőjeként, hogy igazán hatékony legyen a marketingstratégiád!

A cikk 1. részét itt találod!

error: A weboldal tartalmát szerzői jog védi!