Saját weboldal nélkül mindig veszélyben lesz a vállalkozásod – 2. rész

weboldal, weboldal készítés, logó, ssl, webdizájn, arculat, webáruház, webfejlesztés, honlapkészítés, arculattervezés, logótervezés, márkaépítés, seo, wordpress, egyedi honlap, üzleti fotózás
2021.01.03.

És nem tudsz tiltakozni, mert ki vagy szolgáltatva a tulajdonosnak

Nem számít, hogy te mindent a szabályoknak megfelelően csináltál, a kommunikációd nem sértette a közösségi irányelveket, és már egy kisebb vagyont elköltöttél a hirdetésekre, mert a platform tulajdonosa úgy gondolta, hogy neked nincs jogod ott jelen lenni.

Emiatt viszont egyszer csak azt veszed észre, hogy gyakorlatilag eltűntél az üzleti életből: az értékesítésed, a vevőszerzés nagy része a Facebookon vagy a Messengeren zajlott, és időpontot is csak ott tudtak foglalni hozzád.

Ha a korábbi vendégeid nem mentették el a telefonszámodat, hol találnak rád újra? Ha csak a Facebook névjegyben volt elérhető az e-mail címed, hogyan kereshetnek meg írásban? Egyáltalán, hogy találnak rád az online térben?

De nézzük meg a másik oldalról is: a követőid közül is szembesülhettek ezzel a roppant kellemetlen helyzettel néhányan. A tisztogató akció során magánszemélyek profiljait sem kímélte a Facebook könyörtelen moderátora, így megvan a veszélye annak is, hogy nemcsak a vállalkozásod, de a vendégköröd egy része is eltűnhet a közösségi hálóról.

Úgyhogy kell egy biztos pont: a saját weboldal

Ha a közösségi oldalakkal járó bizonytalanságokat figyelembe vesszük, akkor könnyű belátni, hogy a vállalkozói jelenlét online felületeken még mindig egy saját honlappal a legbiztonságosabb. Ez a legstabilabb eszköz, hiszen tiéd a domainnév, a tárhely, a tartalom. A honlapod felett 100%-ban te döntesz, a tiéd az irányítás. A te ujjad van a lekapcsoló gombon.

Ráadásul geolokációval, megfelelő keresőoptimalizálással, és értékes, rendszeresen frissülő tartalommal nemcsak azoknak a hírfolyamában fogsz megjelenni, akiknek a Facebook vagy az Instagram algoritmusa megengedi, hanem konkrétan a potenciális ügyfeled keresésére fogja kidobni a weboldaladat a Google találati listája.

Tartsd szem előtt, hogy a közösségi média felhasználók nagy része még mindig inkább csak szórakozásra és a barátaival, valamint a családjával történő kapcsolattartásra használja ezeket a felületeket. A vásárlói magatartás vizsgálatok azt mutatják, hogy a felhasználók számához képest elég kevesen lépnek fel kifejezetten vásárlási-rendelési céllal a közösségi platformokra.

Ezzel szemben, a fodrászos példánál maradva, simán rákeresnek a Google-ben a legjobbra értékelt, és a hozzájuk közel eső fodrászatokra, szépségszalonokra. Így, ha nem rettentett el a weboldal készítés, és rendelkezel saját honlappal, sokkal idő-, illetve költséghatékonyabban növelheted a vendégkörödet, mintha csak a közösségi médiára támaszkodnál. Az inkább egy híd a vállalkozás és az ügyfelek között, míg a weboldalad a legerősebb védőbástyád.

Mert a saját honlap már önmagában a bizalom fellegvára: egyrészt állandóságot és stabilitást sugall a vevőid számára, másrészt ez az a felület, ahol az ügyfeled minden őt érdeklő kérdésre megtalálhatja a választ. Ráadásul a honlapodon szerepeltetett többi social prooffal könnyedén ledöntheted az érdeklődőben a szolgáltatásoddal kapcsolatos ellenállást.

Hogy mi lenne a konklúzió? Ne legyél féllábú óriás: használd a saját weboldaladat és a közösségi felületeidet egymás kiegészítőjeként, hogy igazán hatékony legyen a marketingstratégiád!

A cikk 1. részét itt találod!