Hogyan indíts webáruházat 2021-ben? Ezekre figyelj oda! II. rész

webshop

II. Weboldal, logisztika, fizetési megoldások, marketing

A jogi és kötelező elemeken túl vagyunk. Most jöjjön az igazán fontos dolog, amik a pénzt hozzák. Nézzük sorban, mire kell választ kapnod, mit kell megcsinálnod még:

1. Van a termékre kereslet, amit online szeretnél értékesíteni?
Ezt úgy fogod megtudni, ha feltérképezed a konkurenciát, nyilvános cégadatokban (e-beszamolo-im.gov.hu) megnézed az árbevételüket, profitot, költségeiket stb. A konkurenciára könnyedén rá tudsz keresni pl. Google-ban valamint termékgyűjtő oldalakon pl. árukeresőn.
Érdemes elolvasni, hogy milyen véleményeket írtak adott termékkel kapcsolatban. A rossz értékelésekből is sokat lehet tanulni, felhívják a figylemet azokra a hibákra, amikre neked is oda kell majd figyelned.

2. Hajlandó és képes vagy napi szinten, rendszeresen foglalkozni a webshoppal?
3.Írd össze, hogy milyen költségekkel számolhatsz és ezek milyen gyakorisággal merülnek fel. Pl. a tárhely díja havi költség, online számlázási rendszer, banki díjak: egyszeri csatlakozási díj, és havi díjak, fizetős bővítmények a weboldalon stb., jogi és adatvédelmi dokumentáció költsége.
A reklámköltségeket se felejtsd el. –  Attól, hogy van egy webáruházad még nem fognak tudni rólad. Jelöld ki, hogy mi az a havi/éves profit cél, amit el szeretnél érni és a költségeket figyelembe véve számold ki, hogy ehhez mennyi terméket/szolgáltatást kellene értékesítened.

4. Döntsd el, hogy saját fejlesztésű, vagy bérelt webshopod lesz. Saját feljesztésű alatt érthetjük WordPress alapon Woocommerce bővítményt is, ami egyedileg, fejlesztő által lett a céljaidra és jövendőbeli vásárlóid igényeire szabva dijázn és funkcionalitás szempontjából. A WordPress és az alap Woocoommerce ingyenes, nincs havi díja. A biztonságra is nagyon oda kell figyelned.
Bérelt webáruház például a Shoprenter (hazai cég) vagy a Shopify (külföldi). Ezekért havi díjat kell fizetned, ami hátrány lehet, viszont a havi díjért cserébe folyamatos IT supportot kaphatsz. Annyira nem szabhatóak tesre, mint a Woo.

5.Érdemes automatizálni a fizetést, számlázást és elintézni a bankkártyás fizetési lehetőséget például a Barionnál vagy a SimplePay-nél. Egy programozó a fenti webshop megoldásokkal könnyen tudja integrálni őket.
Számlázáshoz a Számlázz.hu vagy a Billingo lehet jó választás számodra. Automatikusan tudod kezelni a megrendelések számlázasait és a díjbekérő küldéseket.
Fizikai termék esetében mindenképpen használod kell az utánvétes megrendelés opciót is, mert a vásárlók többsége így rendel Magyarországon.

6. Indulásnál jó ötlet lehet, ha fokozatosan vezeted be a termékeidet és nem egyszerre öntöd a vásárlóid nyakába. Ez azért is jó, mert fenn tudod tartani az újdonság érzetét.7.A logisztika átgondolására is fordítsd időt. Hol szerzed be a terméket, mennyi idő alatt ér el hozzád, hol fogod tárolni őket, fizetsz a tárolásért vagy sem. Milyen módon kerül elszállításra a megrendelt termék, futárcégeket veszel igénybe, vagy saját magad alkalmazol futárt. Hogyan fogod kezelni, ha valaki szeretne elállni a rendeléstől, vagy ha már megkapta a terméket, mi történik, ha szeretné visszaszolgáltatni, mert nem elégedett vele. Mit teszel, ha nem veszik át a terméket.
8.Minden vállalkozás, így a webáruház üzemeltetés egyik fontos eleme a marketing. Az itthoni webáruházak az ár-összehasonlító oldalakat használják a marketingjükben. Kiemelkedni márkaépítéssel és tartalommarketinggel lehet, és a Google Shopping nélkül sem létezhet egy valamire való webáruház.

A fentiek átgondolásán felül nem győzöm hangsúlyozni, hogy egyeztess könyvelővel, adótanácsadóval és jogásszal is a webáruház indításról, hogy elkerüld a büntetéseket.

A bejegyzés I. részét ezen a linken találod.

Cimkék: