weboldal, céges kommunikáció, honlap, seo, forgalom, weboldal készítés, weboldal, honlap, weblap, weboldal készítés ára, arculattervezés, céges arculat, webáruház, üzleti fotózás, webáruház készítés, webdizájn, webdizájner, webdesign, webdesigner, suitebuild, webdevelopment

Miért ne használj mobilfotókat a weboldaladon? – 1. rész

2020.01.31.

A weboldal átka, ha a látogatónak elég egyetlen pillantás ahhoz, hogy lepattanjon, és vissza se nézzen többet a honlapodra. Hogy mi űzheti őt ilyen messzire, szinte elérhetetlen távolságra? Nos, elsősorban a dizájn és rossz minőségű fotók használata. Hogy miért, máris elmondom.

 A vizuális történetmesélés, avagy storytelling fogalomkörébe sok minden beletartozik: például a képek, a videók, a különböző infografikák, mémek, és természetesen a közösségi oldalak tartalma is hozzájárul – többek között – ehhez a történethez.

Természetesen nincs olyan vállalkozó és vállalkozás, amelyik megengedhetné magának, hogy csupán egyetlen csatornán kommunikáljon az ügyfeleivel, ezért ajánlott jelen lenni néhány profilba vágó közösségi oldalon is.

Ezeken a felületeken szintén értékes és releváns tartalmat kell biztosítani a követőknek, akik között persze ott vannak a potenciális ügyfeleid is. Ez a folyamat azonban nem kevés idő- és energiabefektetéssel jár, és persze stratégiaalkotást kíván.

Ilyenkor könnyű beleesni abba a hibába, hogy az egyszer már elkészített tartalmat, esetünkben képet több felületen is felhasználod. A Facebook, az Instagram, a Snapchat, vagy ha esetleg külföldi ügyfelekkel is dolgozol, akkor a Twitter esetében ez még nem is jelent problémát, mert kis szöveges módosítással, illetve a platformnak megfelelő átméretezéssel ezek a vizuális anyagok remekül oszthatók a különböző közösségi oldalakon.

De az a kép, ami működik az Instagramon vagy a Facebookon, a weboldaladat akár tönkre is teheti.

A kép az, amit elsőként rögzít és feldolgoz az agyunk

 Megdöbbentő a tény, de igaz: az emberi agy a vizualitásra termett, éppen ezért 60.000-szer gyorsabban dolgozza fel a képeket, mint a szöveges tartalmakat.[1] Emiatt az agy előbb is veszi észre a képi vagy épp videós illusztrációt, ami könnyen visszafordíthatja a látogatóidat.

Ha ugyanis a weboldal látogatója egy rossz minőségű, életlen, elmosódott, pontatlanul beállított, utómunka nélküli vagy épp alacsony felbontású képpel találja szembe magát először, akkor a te honlapodon is csak a lepattanási arány fog növekedni, nem a látogatói élettartam.

Gondold csak végig a saját tartalomfogyasztási szokásaidat

Olvastál néhány remek értékelést az egyik vidéki apartmanról, és kedvet kaptál hozzá, hogy te is ott pihend ki a fárasztó hétköznapokat. Facebookon és Instagramon már lecsekkoltad ugyan a szálláshely és a korábbi vendégek által feltöltött fotókat, viszont kiderült, hogy szobát és időpontot foglalni csak a weboldalon tudsz.

Ezért fellátogatsz a weboldalra, ahol a sok dicséret ellenére rögtön egy kevésbé megnyerő, itt-ott homályos fotóval szembesülsz. Ilyenkor talán még nem tántorodsz el rögtön, hiszen az agyadban mantrázod a pozitív értékeléseket, amik arról tanúskodnak, hogy a kinézett szálláshely, egyáltalán nem is olyan szörnyű, mint ahogy jelen esetben a honlapon látszik. Sőt!

Csakhogy a weboldalon látott képek szöges ellentétben vannak az értékelésekkel, és a közösségi médiában látott képekkel. Főleg akkor, amikor tovább lapozol a szobák kategóriáihoz is, és a galériára kattintva további rossz minőségű képek bukkannak fel a képernyődön.

Amiken nem látszik a teljes szoba, vagy túlságosan sötét a kép, esetleg annyira rossz a fotó minősége, hogy a berendezési tárgyakat sokkal rosszabb állapotúnak láttatja a valóságosnál. Nos, ez lesz az a pont, amikor minden bizalom tovaszáll, és végül te is bezárod az oldalt.

A cikk 2. részét itt találod!

[1] Ekaterina Walter – Jessica Gioglio: The power of visual storytelling: how to use visuals, videos, and social media to market your brand

error: A weboldal tartalmát szerzői jog védi!