Miért ne használj mobilfotókat a weboldaladon? – 1. rész

weboldal, weboldal készítés, logó, ssl, webdizájn, arculat, webáruház, webfejlesztés, honlapkészítés, arculattervezés, logótervezés, márkaépítés, seo, wordpress, egyedi honlap, üzleti fotózás
2021.01.06.

A weboldal átka, ha a látogatónak elég egyetlen pillantás ahhoz, hogy lepattanjon, és vissza se nézzen többet a honlapodra. Hogy mi űzheti őt ilyen messzire, szinte elérhetetlen távolságra? Nos, elsősorban a dizájn és rossz minőségű fotók használata. Hogy miért, máris elmondom.

 A vizuális történetmesélés, avagy storytelling fogalomkörébe sok minden beletartozik: például a képek, a videók, a különböző infografikák, mémek, és természetesen a közösségi oldalak tartalma is hozzájárul – többek között – ehhez a történethez.

Természetesen nincs olyan vállalkozó és vállalkozás, amelyik megengedhetné magának, hogy csupán egyetlen csatornán kommunikáljon az ügyfeleivel, ezért ajánlott jelen lenni néhány profilba vágó közösségi oldalon is.

Ezeken a felületeken szintén értékes és releváns tartalmat kell biztosítani a követőknek, akik között persze ott vannak a potenciális ügyfeleid is. Ez a folyamat azonban nem kevés idő- és energiabefektetéssel jár, és persze stratégiaalkotást kíván.

Ilyenkor könnyű beleesni abba a hibába, hogy az egyszer már elkészített tartalmat, esetünkben képet több felületen is felhasználod. A Facebook, az Instagram, a Snapchat, vagy ha esetleg külföldi ügyfelekkel is dolgozol, akkor a Twitter esetében ez még nem is jelent problémát, mert kis szöveges módosítással, illetve a platformnak megfelelő átméretezéssel ezek a vizuális anyagok remekül oszthatók a különböző közösségi oldalakon.

De az a kép, ami működik az Instagramon vagy a Facebookon, a weboldaladat akár tönkre is teheti.

A kép az, amit elsőként rögzít és feldolgoz az agyunk

 Megdöbbentő a tény, de igaz: az emberi agy a vizualitásra termett, éppen ezért 60.000-szer gyorsabban dolgozza fel a képeket, mint a szöveges tartalmakat.[1] Emiatt az agy előbb is veszi észre a képi vagy épp videós illusztrációt, ami könnyen visszafordíthatja a látogatóidat.

Ha ugyanis a weboldal látogatója egy rossz minőségű, életlen, elmosódott, pontatlanul beállított, utómunka nélküli vagy épp alacsony felbontású képpel találja szembe magát először, akkor a te honlapodon is csak a lepattanási arány fog növekedni, nem a látogatói élettartam.

Gondold csak végig a saját tartalomfogyasztási szokásaidat

Olvastál néhány remek értékelést az egyik vidéki apartmanról, és kedvet kaptál hozzá, hogy te is ott pihend ki a fárasztó hétköznapokat. Facebookon és Instagramon már lecsekkoltad ugyan a szálláshely és a korábbi vendégek által feltöltött fotókat, viszont kiderült, hogy szobát és időpontot foglalni csak a weboldalon tudsz.

Ezért fellátogatsz a weboldalra, ahol a sok dicséret ellenére rögtön egy kevésbé megnyerő, itt-ott homályos fotóval szembesülsz. Ilyenkor talán még nem tántorodsz el rögtön, hiszen az agyadban mantrázod a pozitív értékeléseket, amik arról tanúskodnak, hogy a kinézett szálláshely, egyáltalán nem is olyan szörnyű, mint ahogy jelen esetben a honlapon látszik. Sőt!

Csakhogy a weboldalon látott képek szöges ellentétben vannak az értékelésekkel, és a közösségi médiában látott képekkel. Főleg akkor, amikor tovább lapozol a szobák kategóriáihoz is, és a galériára kattintva további rossz minőségű képek bukkannak fel a képernyődön.

Amiken nem látszik a teljes szoba, vagy túlságosan sötét a kép, esetleg annyira rossz a fotó minősége, hogy a berendezési tárgyakat sokkal rosszabb állapotúnak láttatja a valóságosnál. Nos, ez lesz az a pont, amikor minden bizalom tovaszáll, és végül te is bezárod az oldalt.

A cikk 2. részét itt találod!

[1] Ekaterina Walter – Jessica Gioglio: The power of visual storytelling: how to use visuals, videos, and social media to market your brand