weboldal, céges kommunikáció, honlap, seo, forgalom, weboldal készítés, weboldal, honlap, weblap, weboldal készítés ára, arculattervezés, céges arculat, webáruház, üzleti fotózás, webáruház készítés, webdizájn, webdizájner, webdesign, webdesigner, suitebuild, webdevelopment

Miért ne használj mobilfotókat a weboldaladon? – 2. rész

2020.02.07.

A mobiltelefonnal készített fotók veszélyei

Persze ma már 10-ből 8 ember kezében ott van az okostelefon és a különböző filterek segítségével néha egészen jó képek kerülnek ki a közösségi oldalakra. Azonban a honlapodra ennél sokkal többre lesz szükséged. Nem csupán néhány megfilterezett kattintásra, bármennyire is ez tűnik a leggyorsabb, illetve legolcsóbb megoldásnak.

Mert az okostelefonnak is megvan a maga korlátja:

    • alacsony felbontás (általában 12 MP méretben, ami egy honlapra kikerülő fotóhoz kevés),
    • kevés beállítási lehetőség: maximum csak a vakut állíthatod és zoomolni tudsz, ami tovább rontja a készülő kép minőségét,
    • utómunkára nem ad túl sok lehetőséget.

Általában itt szokott többfelé ágazni a történet

Mert előfordulhat az, hogy nem tanulsz a hibából, nem nézed a weboldalad analitikáit, és a brand fotózás, illetve az üzleti fotózás kihagyásával szeretnél spórolni a költségeken. Ilyenkor vagy csinálod tovább mobillal a képeket, és idővel azt veszed majd észre, hogy a Google találati listáján – jobb esetben is – csak a 3-4. oldalon kaptál csak helyet.

Vagy dönthetsz úgy is, hogy megoldod profi fotós segítsége nélkül a honlapod illusztrációit, és felkéred a szomszéd fiát egy fotózásra. Akiről tudod, hogy kapott egy komolyabb fényképezőgépet tavaly karácsonyra, és vélhetően olcsóbban megcsinálja, mint egy képzett fotós. Ez egész jól hangzik, nem igaz?

Nem, nem igazán. Hacsak nincs ugyanis megfelelő képzettsége a szomszéd fiának, nem fog tudni olyan minőségű képanyaggal előállni, ami méltó lenne a weboldaladhoz, és a honlap megfelelő SEO-jához. Mert a professzionális gép ellenére nem fog tudni a nyers képből egy megfelelően utómunkázott művet előállítani.

Hiszen képzés nélkül honnan tudhatná, hogy milyen utómunka fázisokon kell keresztülmennie egy képnek ahhoz, hogy az tökéletes minőségben kerülhessen ki a weboldaladra? Honnan tudhatod, hogy egyáltalán ismeri-e az ehhez kellő programokat, van-e hozzá licence és tudja is használni őket?

Persze használhatsz stockfotókat is, de…

 … de ezzel sem fogsz sokkal jobban járni. Ideáig-óráig ugyan egyszerűbbnek tűnhet megvásárolni néhány stockfotót – ezeknek a minőségére tényleg nem lehet panasz –, de itt jön közbe az a csel, hogy a látogatódat nem fogod tudni átverni.

Tudni fogja, hogy a felhasznált kép nem saját fotó, hanem vásárolt, mert köze nem lesz ahhoz az üzenethez, amit te át szeretnél adni vele. Túlságosan sterilek, és nem látszik rajtuk, hogy bármilyen módon is kötődnének a cégedhez, a márkádhoz.

David Ogilvy, a reklám atyja végzett ugyanis némi kutatómunkát[1] a témában, és úgy találta, hogy a tartalommal összefüggést nem mutató kép – ami egy stockfotó esetében eléggé biztosra vehető – csökkentheti a honlap látogatóinak számát, és az eladásokat is.

Éppen ezért, ha nem akarod már rögtön a kapcsolat elején elüldözni egy rosszabb fotóval a potenciális ügyfeleidet, érdemes befektetned egy profi fotósorozatba. Ezek a képek az igényes megjelenésükkel nemcsak értékesebbé fogják tenni a brandedet, de növelni fogják a konverziós arányokat, illetve az értékesítéseket is. Mert pontosan azt fogják tükrözni, amiket te, illetve amit a márkád képvisel.

Természetesen egy profi fotós költsége magasabb, mint egy ismerősé, a stockfotóké vagy a mobilos verzióké, de ha komolyan veszed a vállalati brand építését, akkor hosszú távú befektetésként tekints rá. Ami hosszú-hosszú hónapokon keresztül, kitartóan fogja újratermelni neked a belefektetett költségeket.

 A cikk 1. részét itt találod!

[1] Sitepoint.com; Gabrielle Gosha: Why your images might be ruining your website? https://www.sitepoint.com/choosing-images-that-dont-ruin-your-site/

error: A weboldal tartalmát szerzői jog védi!