Tudod ki az ideális ügyfeled?

weboldal, weboldal készítés, logó, ssl, webdizájn, arculat, webáruház, webfejlesztés, honlapkészítés, arculattervezés, logótervezés, márkaépítés, seo, wordpress, egyedi honlap, üzleti fotózás, ideális ügyfél, célcsoport
2021.05.18.

Te tudod ki a vállalkozásod célcsoportja? Ki az ideális ügyfél számodra?

A megkereséseim 80%-ban nem tudja adott vállalkozó, hogy ki az ideális ügyfele. Vagy azt mondja, hogy mindenki, vagy nem válaszol erre a kérdésre.

Egyik sem túl jó, ugyanis anélkül, hogy tudnád kinek értékesítész, rengeteg pénzt fogsz kidobni az ablakon arculatra, weboldalra, webáruházra és hirdetésekre.

Legyen a nulladik lépés vállalkozásod indulásakor annak meghatározása, hogy ki az ideális ügyfeled, ki az a célcsoport, akinek termékedet vagy szolgáltatásodat szeretnéd eladni!

Ugyanis a stratégiádat, kommunikációdat, weboldalad stílusát, Facebook kampányaidat, és még sok mindent az fog meghatározni, hogy kinek szeretnél értékesíteni. Sikeresen.

Ki az ideális ügyfél?

Az, aki tökéletesen beleillik a célcsoportodba.

Miért fontos, hogy tudd ki az ideális ügyfeled és a célcsoportod?

Vállalkozásod sikere azon múlik, hogy mennyire ismered potenciális vevőidet.

Tudod-e:

  • Kik ők,
  • Milyen problémáik vannak,
  • Mi a hobbijuk,
  • Melyik korosztályba tartoznak,
  • Mekkora a jövedelmük,
  • Mely felületeken vannak jelen?

Minél többet tudsz róluk, annál jobban tudod hozzájuk igazítani vállalkozásod marketingjét, ugyanis tudni fogod:

  • Mely social média felületen találhatóak,
  • Hogyan kommunikálj velük,
  • Mit kommunikálj nekik,
  • Milyen szükségleteikre, problémáikra ad megoldást terméked vagy szolgáltatásod.

Miért jó neked, ha tudod, hogy kik az ideális ügyfeleid?

  • Elkerülöd a vaktában lövöldözést és a felesleges pénzköltést.
  • Eléred azokat, akik garantáltan vásárolni fognak tőled.

Lehet egyszerre több ideális ügyfeled is, akik például szokásokban, vagy korosztályban különböznek. 

Hogyan állj neki az ideális ügyfeled meghatározásának?*

  1. Nézd át a jelenlegi ügyfélbázisodat, akikkel együtt dolgoztál. Ha van olyan, akivel nem szívesen, őt húzd ki az ideális ügyfél listádról. Nézd meg, hogy milyen korúak, neműek, hol élnek, mely területen dolgoznak és mekkora bevételük/jövedelmük van. Kérdezz rá, hogy miért téged választottak?
  2. Gondold át, hogy milyen szokásaik vannak

Egy kicsit áss mélyebbre, és nézz utána, hogy mit olvas az ideális ügyfeled? Mit csinál a Google keresőben? Milyen információk után kutat? Milyen operációs rendszert használ, Adriid-e vagy Apple-t? Mobilon vagy számítógépen neteznek? Facebookon vagy inkább Linked ínén aktívak? Ha ezeket az információkat összegyűjtöd, könnyedén el tudod majd érni őket.

  1. Azonosíts be az ideális ügyfeleid céljait

Ha tudod, hogy milyen céljaik vannak a potenciális ügyfeleidnek könnyebb tudsz egy számukra passzoló tartalmú marketing kampányt kidolgozni.

  1. Milyen félelmeik vannak?

A két leggyakoribb ok, amiért az emberek vásárolnak:

  • Van egy vágyuk, amit szeretnének kielégíteni
  • Vagy egy problémájuk, amit szeretnének megoldani

Ha sikerül megtalálnod azokat a területeket, ahol az ideális ügyfeled kihívásokkal szembesül, és van megoldásod a problémáikra, akkor megtaláltad azt a rést, ahol biztosan lesz kereslet a termékeid iránt.

  1. Érdemes megismerni vásárlási szokásaikat

Az emberek különféle módon vásárolnak. Vannak aki, bizonyos impulzusok hatására gyorsan, szinte gondolkodás nélkül. Vannak akik utánanéznek adott terméknek, utána olvasnak, véleményeket keresnek és alternatív megoldásokat is megnéznek. Ha ezekkel az információkkal rendelkezel, akkor tudatosabban tudod pl. a weboldaladat kialakítani. Impulzusvásárlóknak kártyás fizetési lehetőséget beépíteni, ha a vásárlóid megfontoltabbak, több információra van szükségük, akkor blogbejegyzéseket is írhatsz szolgáltatásaidról, vagy adhatsz weboldaladon lehetőséget arra, hogy korábbi vásárlóid leírhassák véleményüket, tapasztalataikat.

  1. Kérdezd meg magadtól, kivel dolgoznál szívesen

Ha valakivel szívesebben dolgozol együtt, az egész munkafolyamat könnyedebben tűnik. Ha olyanokkal is bevállalod a közös munkát, akikkel inkább szenvedés, mint élvezet az egész, előbb-utóbb kiégsz és megutálod azt, amit jelenleg imádsz csinálni. Érdemes azok felé fordulnod, akikkel jó érzés a közös munka.

  1. Mire van szüksége a célcsoportodnak

Készíts listát arról, hogy az embereknek miért van szükségük arra, amit árulsz. Mindenki nem lehet az ideális ügyfeled, ugyanis másra lehet szüksége egy 22 éves egyetemista lánynak, mint egy 50 éves férfi felsővezetőnek. Ez a hirdetéseidnél is nagy segítség lehet: ugyanis ha konkrétabban célzol, akkor nagy valószínűséggel inkább eléred azokat, akik vásárolni fognak tőled, minthogy egy totális kudarc legyen és feleslegesen költöttél bármilyen eredmény nélkül.

Köszönöm, hogy elolvastad!

 

Forrás: * https://www.forbes.com/sites/forbescoachescouncil/2020/04/17/seven-ways-to-identify-your-ideal-client/?sh=5c5dd3034c21