Te tudod ki a vállalkozásod célcsoportja? Ki az ideális ügyfél számodra?
A megkereséseim 80%-ban nem tudja adott vállalkozó, hogy ki az ideális ügyfele. Vagy azt mondja, hogy mindenki, vagy nem válaszol erre a kérdésre.
Egyik sem túl jó, ugyanis anélkül, hogy tudnád kinek értékesítész, rengeteg pénzt fogsz kidobni az ablakon arculatra, weboldalra, webáruházra és hirdetésekre.
Legyen a nulladik lépés vállalkozásod indulásakor annak meghatározása, hogy ki az ideális ügyfeled, ki az a célcsoport, akinek termékedet vagy szolgáltatásodat szeretnéd eladni!
Ugyanis a stratégiádat, kommunikációdat, weboldalad stílusát, Facebook kampányaidat, és még sok mindent az fog meghatározni, hogy kinek szeretnél értékesíteni. Sikeresen.
Ki az ideális ügyfél?
Az, aki tökéletesen beleillik a célcsoportodba.
Miért fontos, hogy tudd ki az ideális ügyfeled és a célcsoportod?
Vállalkozásod sikere azon múlik, hogy mennyire ismered potenciális vevőidet.
Tudod-e:
Minél többet tudsz róluk, annál jobban tudod hozzájuk igazítani vállalkozásod marketingjét, ugyanis tudni fogod:
Miért jó neked, ha tudod, hogy kik az ideális ügyfeleid?
Lehet egyszerre több ideális ügyfeled is, akik például szokásokban, vagy korosztályban különböznek.
Hogyan állj neki az ideális ügyfeled meghatározásának?*
Egy kicsit áss mélyebbre, és nézz utána, hogy mit olvas az ideális ügyfeled? Mit csinál a Google keresőben? Milyen információk után kutat? Milyen operációs rendszert használ, Adriid-e vagy Apple-t? Mobilon vagy számítógépen neteznek? Facebookon vagy inkább Linked ínén aktívak? Ha ezeket az információkat összegyűjtöd, könnyedén el tudod majd érni őket.
Ha tudod, hogy milyen céljaik vannak a potenciális ügyfeleidnek könnyebb tudsz egy számukra passzoló tartalmú marketing kampányt kidolgozni.
A két leggyakoribb ok, amiért az emberek vásárolnak:
Ha sikerül megtalálnod azokat a területeket, ahol az ideális ügyfeled kihívásokkal szembesül, és van megoldásod a problémáikra, akkor megtaláltad azt a rést, ahol biztosan lesz kereslet a termékeid iránt.
Az emberek különféle módon vásárolnak. Vannak aki, bizonyos impulzusok hatására gyorsan, szinte gondolkodás nélkül. Vannak akik utánanéznek adott terméknek, utána olvasnak, véleményeket keresnek és alternatív megoldásokat is megnéznek. Ha ezekkel az információkkal rendelkezel, akkor tudatosabban tudod pl. a weboldaladat kialakítani. Impulzusvásárlóknak kártyás fizetési lehetőséget beépíteni, ha a vásárlóid megfontoltabbak, több információra van szükségük, akkor blogbejegyzéseket is írhatsz szolgáltatásaidról, vagy adhatsz weboldaladon lehetőséget arra, hogy korábbi vásárlóid leírhassák véleményüket, tapasztalataikat.
Ha valakivel szívesebben dolgozol együtt, az egész munkafolyamat könnyedebben tűnik. Ha olyanokkal is bevállalod a közös munkát, akikkel inkább szenvedés, mint élvezet az egész, előbb-utóbb kiégsz és megutálod azt, amit jelenleg imádsz csinálni. Érdemes azok felé fordulnod, akikkel jó érzés a közös munka.
Készíts listát arról, hogy az embereknek miért van szükségük arra, amit árulsz. Mindenki nem lehet az ideális ügyfeled, ugyanis másra lehet szüksége egy 22 éves egyetemista lánynak, mint egy 50 éves férfi felsővezetőnek. Ez a hirdetéseidnél is nagy segítség lehet: ugyanis ha konkrétabban célzol, akkor nagy valószínűséggel inkább eléred azokat, akik vásárolni fognak tőled, minthogy egy totális kudarc legyen és feleslegesen költöttél bármilyen eredmény nélkül.
Köszönöm, hogy elolvastad!
Forrás: * https://www.forbes.com/sites/forbescoachescouncil/2020/04/17/seven-ways-to-identify-your-ideal-client/?sh=5c5dd3034c21
Cimkék: